Fredagar

Varje fredag när man kommer hem så spelas det dansbandsmusik på högsta volym här. Det är pappa som har köpt nyaste skivan i samlingen "Upp Till Dans" som man kan köpa med Expressen varje fredag. Idag var inget undantag, men idag spelade pappa en gammal skiva, för han hade nämligen glömt att köpa Expressen idag. Så han fick lite panik när Ida frågade om han hade köpt skivan.
Jag förstår inte varför han lyssnar på dansband? Han är ju så cool annars. Men den lilla detaljen, eller den är inte så liten, gör att han tappar hela cool-heten. Han är ganska Ocool när han har sina röda 3/4-byxor också. 


Det här är den snyggaste skivan. Delvis för att den är lila..



IdaD berättade att hon och Rikard kikar lite på lägenheter. Och det smittade av sig på mig, så nu har jag också börjar titta lite. Jag hittade en etta för 100 000 med låg månadskostnad. Pappa blev alldeles galen och sa att jag skulle köpa den.
Så jag loggade in på hemsidan så jag kunde lägga ett bud. Då upptäcker jag att någon har lagt ett bud på 170 000. Då blev det för dyrt. Om nu 170 000 för en lägenhet är dyrt..?





Follow liindawestiin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0