Städa städa skura skura

I torsdags städa jag ur lägenheten rejält! Jag fick såklart hjälp av syrran.

  • Vi städade ur kyl och frys.
  • Damsög och torkade golven.
  • Skurade badrummet.

Kanske inte låter som så mycket.. Men det kändes som mycket!!

BILDER!!

Plockade ur alla hyllor och sånt. Så jag kunde göra rent, medans Ida ..



.. fick typ diska dom! Och kolla mina skåp, luckorna är på lackering..
Och det ska målas i luckorna så det inte är gult där inne.


Sedan damsög jag golven med min Snygga damugare från elektrolux.
700:- kostade den! Den är inte bara fin, den funkar också!


Sen torkade jag golven!
Jag har glömt att ta en bild på min skurhink!!!
Den är i alla fall vit med svarta prickar! 79:- på Ö&B!

Vi använde en del ajax också!
Nu är det bara typ en tredjedel kvar av flaskan..


Ida var lite glad att hjälpa till, men hon får inte tycka så mycket.
Jag säger hon gör.



Först in i kylen blev..

.. MJÖLK!! Jäkla högoddsare måste jag säga!
Jag dricker bara mjölk till kaffe.

Dock när jag kom tillbaka till lägenheten dagen efter märkte jag att kylen inte var kall, den var alltså lika varm som själva lägenheten..!!  Det verkar som om den är trasig.. Så jag kanske måstye köpa ny!?
Det har jag inte räknat med i min budget.. Buhu!!


Jag ställde in en kopp med ättika blandat med vatten för att det luktade äckligt i kylen, även fast vi hade städat den.. Men ättika-grejen är iaf ett bra tips mot lukt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0