RedOne

RedOne - musikproducent.

Han är min favoritproducent, förmodligen den enda jag vet också men det spelar mindre roll.
RedOne är marockansk/svensk. Man känner igen att det är en RedOne låt genom att i början av låten säger artisten RedOne och sen sitt eget namn eller artistnamn.

RedOne har jobbat med artister som Lady Gaga, Akon, New Kids On The Block, Enrique Iglesias, Flipsyde, Darin med flera. Ja listan kan göras väldigt lång.
I en av Lady Gagas videor pratar hon på svenska i början, det är ganska coolt faktiskt! Jag har försökt att hitta den på youtube men jag kommer inte ihåg vad låten heter..


Men de två bästa RedOne låtarna just nu är Enrique Iglesias - Takin' Back My Love och Flipsyde - When It Was Good


RedOne, Enrique och Ciara


RedOne och Flipsyde

Kommentarer
Postat av: ida

KUNG! ;D

2009-07-18 @ 23:56:39
URL: http://idawes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0