Storätande hockeyspelare

Idag åt jag på McDonald's med Paulina. Precis när vi hade parkerat och klivit ut ur bilen kom det en enormt stilig bil i 500 000 kroners klassen, minst. Jag tänkte inte mer på det. Men när jag stod i kön märkte jag att det va två killar som jobbar som hockeyspelare, i Timrå. Dom båda hamnade bakom mig i kön. Jag blev lite uppspelt, jag blir alltid det när jag ser kändisar, om man nu kallar hockeyspelare för kändisar. Jag kallar dom det i alla fall. Vi betalade, gick och satt oss vid ett bord.
Jag och Paulina satt oss vid ett långt bord som man kan sitta flera olika sällskap vid, vi satt i ena änden. Dom båda Timråspelarna satte sig vid andra änden. Då blev jag ännu mer uppspelt. Sen såg jag vad var och en av dom skulle äta, tre Big Mac, en McFeast och en cheesburgare, det kallar jag storätare. Jag begriper inte hur dom orkar äta så mycket. Men om man tänker lite, så gör dom faktiskt av med rätt så mycket också. Jag blev som förstummad när dom satt sig vid samma bord som oss, även om det var ca 5 meter mellan dom och oss. Jag tittade ihärdigt på dessa killar och la märke till att båda saknade framtänder.
Jag undra hur svårt det är att äta hamburgare utan framtänder. Och hur ont det gör att få tänderna utslagna av en puck, förmodligen ganska ont, jag vet ju nästan hur ont det gör att dra en tand utan bedövning.



Dagens bravader

                          // Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0